Co dělat na mateřské… pokračování

16 11
2012

Článek navazuje na předchozí 1. část, kterou si můžete přečíst zde.

Co byste měli dál? Usilovat o co nejlepší servis zákazníkům. Rychlá komunikace a dodání je samozřejmostí. Zkuste zapřemýšlet nad tím, čím jste vyjímeční, jiní. Co můžete nabídnout originálního, jaká je vaše přidaná hodnota nebo proč je vaše alternativa lepší. A to pak propagujte, pokud nemáte zcela unikátní produkt nebo službu, kterou nikdo jiný nemá…

Další důležitou věcí je logistika. Pokud dodáváte / posíláte zboží zákazníkovi přímo vy sami, ohlídejte si smlouvy s dodavatelem. Aby se třeba nestalo, že na zboží budete třeba týden čekat. To vám zákazník mezi tím zruší objednávku a uteče. Pokud zboží zasílá přímo dodavatel, občas si zkontrolujte prostřednictvím tzv. „mystery shoppingu„, co a jak vlastně posílá v balíčku zákazníkovi, pod jakým jménem a co všechno obsahuje balíček. Abyste nebyli třeba nepříjemně překvapeni… a co teprve zákazník, který pak bude volat vám…

Zamyslete se nad svojí cenovou politikou. V dnešní době se každý druhý zajímá o cenu a ne vždy ta nejnižší cena je ta nejlepší alternativa. Nejenž se takto bude cena díky konkurenci pořád snižovat, ale zároveň s nižší cenou klesá i důvěryhodnost. Prostě se pak zboží zdá podezřele levné. A to nemluvím o vaší marži, která bude strašně nízká. Spočítejte si tedy proto, jaká cena vám pokryje + – náklady, přihoďte nějaké % navíc a pak ji porovnejte s konkurencí. Namísto nižší ceny, nabídněte zákazníkům třeba služby navíc zdarma. Například poštovné zdarma je velmi oblíbená výhoda. Dále můžete třeba přibalit vzorek zdarma, nebo malý dárek jako bonus za větší objednávku. Vždy se dá něco vymyslet…

Způsob zabalení balíčku je také důležité. Na balíček třeba můžete nalepit váš štítek s webovou adresou a uděláte si tak reklamu pro ty, kteří přijdou s balíčkem do styku. I při čekání na poště můžete najít nové zákazníky, když uvidí, kolik balíčků máte na poslání a zaujme je váš štítek s adresou e-shopu :-)

Prostě je potřeba hledat zákazníky vždy a všude. A ty, které už získáte, se snažte udržet! Neb je známou pravdou, že udržet si zákazníka je podstatně levnější, než získat nového! Budujte pozitivní image kolem svého podnikání, buďte sami sebou, originální a buďte  fér. Nefér jednání se vám jednou vymstí. A hlavně VYTRVEJTE! Úspěšný business se někdy rozjede až za cca 2 roky

   


Komentáře

top